Från fetknopp till Vasalopp

En liten opretentiös dagbok om att som 50-plussare återta kontrollen över kropp och själ..

Från fetknopp till Vasalopp

Publicerad 2013-02-24 00:11:28 i

Jaha, Då ligger man här i sälen och vrider sig som en mask på metkroken. Pasta-stinn och full med tankar om morgondagens lilla äventyr.
Det är då 10 månaders traskande, hoppande, skuttande, skrotlyftande, och skidande timmar med svettiga, värkande, klagande, stånkande muskler och diverse andra kroppsdelar äntligen tar examen.

Inga ambitioner att klara eländet på någon särskild tid utan bara komma i mål innan de stänger i Mora.

Det är rätt galet att ens tanken fanns där för mindre än ett år sedan. Än mer att jag faktiskt är nästan framme vid denna epoks slut.
Jag, som inte orkade springa 500 meter i april, har 90 kilometer NITTIO KILOMETER!!! att fixa om några timmar.
Hur det än går så har jag redan vunnit många segrar på vägen hit. Kroppsligt, mentalt och andligt.
Jag kan mer, orkar mer, och vill mer än jag gjort på många,många år...

Jag hoppades att vara redo att dela med mig av min resa i dag. Detta i form av boken "Från fetknopp till Vasalopp" som jag skriver på just nu. Inte så mycket för mitt eget ego utan för att jag faktiskt tror att det skulle kunna motivera och inspirera andra att ta tag i sin situation.
Men jag har inte hunnit helt färdigt ännu och får återkomma med den om någon månad.

Nu måste jag sova några timmar innan starten går...

Hej hopp
Hasse

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela