Från fetknopp till Vasalopp

En liten opretentiös dagbok om att som 50-plussare återta kontrollen över kropp och själ..

Sakta framåt

Publicerad 2012-09-13 11:40:11 i Allmänt,

Med 6 månader kvar till slutmålet - öppet spår, dvs nio mils självplågeri (enligt andra i alla fall) så är jag inne i en klar mental svacka.

Har taskigt med glöd, tryck, vilja, motivation - you namne it
Visst, jag masar mig iväg på träningen och i går blev det t.o.m dubbla pass men jäklar va tungt det går...
Inga synliga resultat alls även om jag kan känna starkare mage etc...

Kondisen står still och jag deppar över att inte kunna springa. Visst, rullskidorna är ganska kul men blir jäkligt enformigt och kräver total koncentration hela tiden. Det innebär också att olycksrisken stiger för var kilometer trötthet som infinner sig...

Tillbaka till kondisen, jag har ju en last kvar att tampas med och inser att trettio års rökande Måste få ett slut. Så just nu kämpar jag timme för timme med detta. Hittills är trettiosex timmar rekord, sen fall och börja om igen. Jag är alltså tillbaka till att räkna telefonstolpar. MEN DET ÄR TUUUUUNGT.

Har tagit hjälp av Ola Wallström och hans bok " framgångslagarna" vi får se om hans åsikter kan styrka min lilla hjärna så jag tar mig över kanten.
Skulle nog behöva ge mig ut på en månads ensamvandring i bergen för att klara detta...

Ja,ja, blir nog bra tillslut...

Kram på er!

Kommentarer

Postat av: Tarja Davidsson

Publicerad 2012-09-13 19:30:23

Hej Hasse!!
Ja att jag känner igen mig...samma som dig...träningen känns tung..jag funderar lite på att lägga om den lite...hitta något som kan få tillbaka den där glöden...som man tycker är rolig...jag måste ha utmaningar hela tiden..och det gör jag bäst i att hitta en eller 2 st som jag kan kämpa med...och just nu provar jag rödbetsjuice som dom säger ska göra så att man får 16% mer uthållighet...man ska dricka 5 dl om dagen i en vecka så ska man känna att man orkar mer...måste prova...för funkar den så ska jag dopa mig till vasan:O)...för den är ju tillåten...

och ja....jag är ju rökare själv...jag kan inte sluta tvärt...måste ställa min hjärna på att jag ska sluta...och har dragit ner mitt rökande...förr rökte jag ca ett paket om dan...nu är det bara 6 st på hela dan..sakta men säkert så minskar jag efterhand...ett sundare sätt för mig..och just nu dras jag med en förkylning och kan säga att det smakar skit att röka...så någe bra är det väll med en förkylning trots allt...även fast man inte kan träna...:O)..

jag hoppas att du hittar glöden igen..
så ses vi på vasan!!!

Postat av: Alex

Publicerad 2012-09-16 10:26:48

Hej!

Jag firade just ett år rökfri, det är helt underbart! Äntligen fri!

Men - Jag hade inte klarat det utan två saker: Campix (medicin för rökstopp utan nikotin) och Allan Cars bok "The easy way to stop smoking". Investera i båda så kommer rökfriheten att infinna sig. Jag lovar.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela