Från fetknopp till Vasalopp

En liten opretentiös dagbok om att som 50-plussare återta kontrollen över kropp och själ..

Besk medicin!

Publicerad 2012-09-16 16:03:26 i Allmänt,

Huga, huga,
Satt på trappen i morse och beundrade gässen när de i exakt formering övergav vår kalla nord för ett behagligare klimat.

Brukar väl egentligen tycka om hösten men den kunde väl väntat lite till...
Har liksom inte blivit riktigt sommar i år på nåt vis tycker jag...

Motivationsmotorn, är ett uttryck jag använder mig av ibland. Jag älskar att hitta vägar som ger den bränsle, sen om det är från era glada tillrop (tack) eller från annat håll spelar ingen roll.

Jag har ju tänkt att gå PT-utbildningen som fitnessfighten har och då göra det någon gång efter vasaloppet.
Nu har jag bestämt mig för att tidigarelägga den utbildningen så finns set bara plats så kör jag i januari i stället.

Det innebär att jag bara måste ha varit rökfri så länge att jag är trovärdig för både mig själv och andra när kursen startar. Jag blir väl troligtvis den äldsta nyutbildade PT:n i världshistorien men det bryr jag mig inte om.. Det finns många 50-årskriser att rehabilitera i vårt avlånga land :-)

Så lite lättare till sinnet räknar jag vidare på mina filterförsedda telefonstolpar.

Trevlig söndag på er
/Hasse

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela