Från fetknopp till Vasalopp

En liten opretentiös dagbok om att som 50-plussare återta kontrollen över kropp och själ..

heja vädergubbarna!

Publicerad 2012-10-28 19:45:57 i Allmänt,

Kan inte minnas att jag någonsin önskat mig snöoväder och kyla förut. Men nu får det komma hur mycket det vill. Ser verkligen fram mot att börja åka "riktiga" skidor.

Måste ju vässa mig nu för dagarna går fort och rätt som det är så står jag där utanför Fustraskolan i Göteborg. Ska bli jäkligt kul att gå PT-utbildningen i januari. Men jag har lite böcker att stoppa in i skallen innan dess.

Efter det så är det bara några veckor till det riktiga målet med min "fitnessfight" -alltså att halka mig fram mellan Sälen och Mora i öppet spår i nio jäkla mil.

Men som Gunde säger: "jag får ståpäls bara jag tänker på det"

Panikångest är nog mer rätt definition för mig men låt gå för ståpäls.

Ha det

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela