Från fetknopp till Vasalopp

En liten opretentiös dagbok om att som 50-plussare återta kontrollen över kropp och själ..

Var är snön?

Publicerad 2012-11-19 16:35:00 i Allmänt,

Så har det rusat några veckor igen.
Nu är det mindre än hundra dagar till vi står där i sälen och har en heldag i spåret framför oss. Hur det än går så SKA jag i mål.
Det är dock inte så lätt att få till skidmil just nu - antingen så är det minusgrader och isigt eller lövhalka och mörker som gör rullskidåkning till ett veritabelt självmordsförsök. Det får bli andra lösningar för att öka konditionen helt enkelt.
Det är ju bara det att jag verkligen behöver praktisk tillämpning av den ädla konsten att susa fram i vintersverige.
Men vi åker som tur är i alla fall iväg till Högbo bruk om två veckor och får lite coaching och snökänning.

Jag håller vikten ganska bra och är nöjd med den biten. Vill få till mer muskler och det är väl bara att nöta på så löser sig den biten.

För att ha en bra extra morot tänker jag hänga på en fitnessfightomgång till nu i december (men utom tävlan) och då lägga till ett extra konditionspass varje dag.
Jag har som mål att hinna snitta en mil om dagen fram till loppet men det kan bli knepigt att få till.

Nu får det gärna bli vinter i alla fall.
Ha det
Hasse

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela