Från fetknopp till Vasalopp

En liten opretentiös dagbok om att som 50-plussare återta kontrollen över kropp och själ..

Första vurpan !

Publicerad 2012-07-12 09:36:37 i Historien fortsätter - efter FF,

Det var oundvikligt och jag har väntat på den sedan första stavtaget, och nu kom den.

Plötsligt ligger jag där och sprattlar som en hög "plockepinn" på vägkanten, funderande på vad som hände.
Tänkte att nu bröt jag väl varenda ben i kroppen, -men inte då, lite blodvite på ena handen och en söndersliten handske, det är allt :-). Men utan min riddarutrustning hade jag nog fått uppsöka läkare, för jösses vad sönderskrapade både knä- och armbågsskydd blev.
Då var det ändå i en kurva jag stöp, så farten var väldigt blygsam.
Men nu är den i alla fall avklarad - det lär väl bli fler tyvärr.

Sämre är att i dag öppnar de vägen för allmänheten så nu försvann "min" privata träningsbana. Tråkigt men inget att göra åt.

Tack för alla vänliga kommentarer på fitnessfightens facebooksida! Roligt att kunna inspirera andra. Men "ny förebild i träningsvärlden" som de säger, vet jag inte - vi får väl se om ett halvår vad det långsiktiga resultatet blivit :-)

Ledig i dag så nu ska jag försöka hitta solglimtarna mellan molnen innan träning. Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela