Från fetknopp till Vasalopp

En liten opretentiös dagbok om att som 50-plussare återta kontrollen över kropp och själ..

Snöpremiär

Publicerad 2012-12-07 18:25:00 i Allmänt,

 
 
Äntligen finns tillräckligt med snö i byn för att det ska gå att åka. Efter förra helgens träningspass med dottern i  Högbo så visste jag ju hur skåpet skulle dras och gav mig iväg som en raket i spåret i förmiddags.

Nu är ju inte saker och ting riktigt som de ska vara i den Wilhedska kroppen, så efter 500 meter var det tvärstopp. Pumpen jobbade som besatt TROTS att det mesta hittills varit utförsbackar. Det är alltså inte bara dålig kondis som spökar.
Läkarn har ju hittat en skaplig infektion i käken som borde påverka ganska ordentligt - annars vet jag inte vad som händer med mig.

Nåja, behandling pågår och under tiden så blir det lite stillsammare balansövningar på skidorna, för att hålla den lilla balans jag lyckats få till på rullskidorna, vid liv.
Vill i alla fall inte sitta still en dag till nu när det äntligen är snö och eländet i februari närmar sig med stormsteg.

I kväll ska vi ut och testa hur spåret i F-100 mår. Det ska visst vara lite platt och det passar väl utmärkt just nu.

Ha en trevlig kväll...

/Hasse
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela