Från fetknopp till Vasalopp

En liten opretentiös dagbok om att som 50-plussare återta kontrollen över kropp och själ..

-12 i Gånsta

Publicerad 2012-12-09 12:06:26 i Allmänt,

Gårdagen var lite bister och bet i skinnet. Vi var i princip ensamma trots att Gånstaspåret bjöd på nära sagolikt bra förhållanden.

Coachen Arne kvistade iväg och det var bara att hänga med. Vi har ju som mål att ligga strax under timmen på milen för att jag ska fixa öppet spår. Det är ju inga större problem att klara på milen nu men längre sträckor vet jag inte än.
Jag vet att de flesta fnyser lite föraktfullt över den blygsamma tiden men målet i år har hela tiden varit att ta sig igenom loppet - varken mer eller mindre. det är tillräckligt stort för mig ändå.

Hursomhelst verkar infektionen ge med sig så sakteliga för det var inte fullt lika tungt att klampa fram i vinternatten som sist.

Ska bli skoj att se vad klockan säger när jag är i form igen.
I dag blir det vilodag och kurera en trött handled och i morgon är det låt igen som gäller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela