Från fetknopp till Vasalopp

En liten opretentiös dagbok om att som 50-plussare återta kontrollen över kropp och själ..

Bergodalbanevecka

Publicerad 2012-08-19 16:08:00 i Allmänt,

Den här veckan har verkligen varit både söt och sur på alla vis.

Träningen:
Har varit ute några gånger på "vingelplankorna" och pustat runt socknen med varierat resultat. Försöker få upp farten och snittar just över 12 km/ h oavsett distans. Förstår att inte är något segertempo direkt men allt eftersom balans och mod blir bättre så kommer resten så småningom.
Ska försöka köra 4 mil i veckan så länge vädret tillåter...

Kan i alla fall konstatera att "lilla" magen får sig en rejäl omgång varje pass.
Bara att kämpa på alltså.

Har också bytt bort runkeeper och kör nu med Runtastic som tidsmaskin/kartritare och coach.
Bli gärna min vän där så kan vi peppa varandra...

Några styrkepass på gymmet och några hemma har det också blivit, men har inte riktigt varit "hungrig". Men det släpper nog igen.

Maten:
Har varit lite väl slarvig senaste dagarna och känner mig lite skum i kroppen, Ingen energi eller riktig gnista. Styr upp det hela i morgon igen så jag inte skaffar mig taskiga vanor igen...

Var hos knäfixaren i torsdags och fick väl egentligen bara bekräftat vad jag redan vetat - jag SKA INTE LÖPTRÄNA!

Det är helt klart tråkigt då jag faktiskt tyckte det börjar bli lite roligt att skutta runt i skogen.. Men men, är man gubbe så är man och det finns ju absolut alternativ till löpningen.

Jobb:
Är less på ett av jobben som suger all energi ur mig och bara skapar elände just nu. Där krävs antingen en rejäl förändring eller rent av ett avslut.
Har lite andra alternativ så det kanske är dags för en nystart...

Livet är för kort för att bli fast bakom plogen om inget kommer ut av arbetet...

Jösses va jag rapar ur mig massa...

Sköt om er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela